Wyświetlenia 230

Ocena 5.0/5.0

Jak być tu i teraz?

"Moja przeszłość NIE definiuje mojej teraźniejszości i przyszłości.."

Badania donoszą, że włączenie elementów mindfulness - praktyki skupiającej się na uważnym byciu w teraźniejszości - do rutyny dnia codziennego obniża wydzielanie kortyzolu, czyli hormonu stresu, a także zmniejsza poczucie niepokoju i zmęczenia (2013, Tonyas Jacobs, University of California).

Jak być TU I TERAZ?

 

Jednominutowa medytacja

-zamknij oczy i weź głęboki oddech

-powoli zacznij wypuszczać powietrze koncentrując myśli na ruchu klatki piersiowej i oddechu

 

Uważne słuchanie

do zastosowania podczas rozmowy z drugim człowiekiem

-wsłuchaj się w każde słowo Twojego rozmówcy

-zamiast myśleć nad odpowiedzią bądź dalszymi planami spróbuj maksymalnie skupić się na danym momencie

 

Uważna obserwacja

- wybierz dowolny przedmiot i skup na nim swoją uwagę przez jedną minutę

- dostrzeż kształt, fakturę i budowę przedmiotu

 

Pozostanie w chwili

- wybierz jeden - często używany przez Ciebie przedmiot i uczyń go centralnym punktem ćwiczenia swojej uważności

- uświadom sobie, jak działa dany przedmiot, do czego go używasz i dlaczego jest tak ważny, że używasz go codziennie

- poczuj wdzięczność za dostęp do tego przedmiotu

 

Powyższe ćwiczenia są tylko przykładami zastosowania afirmacji chwili obecnej. Wykonywać je można praktycznie wszędzie. Pomagają one oczyścić nasz umysł, a także poczuć wdzięczność za to, co posiadamy; co nas otacza. Pomocne są także w zwiększeniu koncentracji na teraźniejszości, pozwalają zniwelować wpływ naszej przeszłości oraz odsuwają na dalszy plan natrętne myśli o nadchodzącej przyszłości.

Drodzy, bądźmy tu i teraz; dostrzegajmy i doceniajmy życie.

Zostaw ocene:

Ocena: 5.0/5 (33 glos(-ów))